klasówka nr 2

2015.01.17 — dotyczy: 2014/2015 zima, algebra

?

Dla kompletności załączam na stronie informacje z listu elektronicznego Profesora do Waszego roku:

Na ćwiczeniach w tygodniu 19-23 [stycznia 2015] zrobimy godzinny sprawdzian z drugiej części materiału, od rozkładu $A=LU$ do wartości własnych, wektorów własnych i rozkładów $A=S{\Lambda}S^{-1}$ oraz $A=Q{\Lambda}Q^T$. Prowadzący ćwiczenia sprawdziliby wszystko do poniedziałku, aby dać szansę poprawy gdzieś w połowie ostatniego tygodnia zajęć (26-30.01).

Egzamin zerowy mógłby się odbyć np. 28-29.01 wieczorem, abyśmy zdążyli sprawdzić prace do poniedziałku 2.02. Chodzi o to, by Ci, którym zerówka się nie powiedzie, mogli podejść w normalnym terminie. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu zerowego byłaby ocena co najmniej 4 z obu sprawdzianów, przy czym w przypadku pierwszego liczyłaby się również ta poprawiona. W przypadku drugiego jest to niestety niemożliwe czasowo. Aby uprościć sprawę, można ewentualnie spróbować sprawdzian poprawkowy połączyć w jednej sali z egzaminem zerowym. Egzamin zerowy obejmowałby również, podobnie jak egzamin normalny, procedurę diagonalizacji Grama-Schmidta, która będzie omawiana na wykładzie 21.01 i przerabiana na ćwiczeniach w ostatnim tygodniu.

Prosiłbym Państwa o sporządzenie i przesłanie mi wstępnej listy chętnych na egzamin zerowy do poniedziałku 19.01, abym mógł zarezerwować odpowiednio dużą salę. Oczywiście kandydaci powinni spełniać kryterium czwórki z pierwszego sprawdzianu, a 26.01 dokonalibyśmy ewentualnej korekty listy na podstawie wyników drugiego sprawdzianu.

Warunkiem zaliczenia ćwiczeń i dopuszczenie do egzaminu jest uzyskanie pozytywnych ocen z obu sprawdzianów, przy jednoczesnym spełnieniu innych warunków (obecność, aktywność, itd.). Wyjątkowo może być dopuszczony do egzaminu student, który zaliczył tylko jeden sprawdzian, przy braku innych zastrzeżeń. Jest to jednak dopuszczenie warunkowe polegające na tym, że na egzaminie musi zaliczyć zadania z działu z oblanym sprawdzianem, oraz oczywiście otrzymać pozytywną ocenę z całości.

[powrót]